PassagiersprocesAlles over het passagiersproces

Mensen zijn altijd in beweging op Schiphol - en ons operationeel team werkt hard achter de schermen om ervoor te zorgen dat alles goed loopt. Deze pagina geeft meer uitleg over de verschillende passagiersprocessen.

Regels voor allocatie incheckbalies

In de Check-in Desk Allocation Rules (CIDAR) staan de toewijzingsprincipes en planningsmethode beschreven voor het toewijzen van de incheckbalies in Vertrekhal 1 en 3.



Incheck-balie

Branding en logo's luchtvaartmaatschappijen

Een luchtvaartmaatschappij kan haar zichtbaarheid in het hele luchthavengebouw vergroten: van de check-in en de transfercenters tot de gates, bagagehal en de toegangen tot de lounges.





Meldingen gevaarlijke goederen

Overal waar reizigers op Schiphol een ticket of boardingpass kunnen krijgen en waar zij bagage kunnen inchecken vertonen we de voorschriften over gevaarlijke goederen. Deze meldingen tonen we op SDD's (Schiphol Dynamic Displays) of schermen van luchtvaartmaatschappijen en op drukwerk. Hiermee voldoen we aan de nieuwste instructies van ICAO.

Banklining

Door het gebruik van flexibele banklining bevorderen we eenduidige rijvorming om de beschikbare ruimte in de terminal zo optimaal mogelijk te benutten.




IJkcertificaten weegschalen

We ijken de weegschalen bij alle incheckbalies regelmatig om te zorgen dat bagage nauwkeurig en consistent gewogen wordt. Hieronder zie je alle beschikbare ijkcertificaten gesorteerd op vertrekhal en balierij.

Balierijcertificaten op een rij



Premium conditions

Premium passagiers zijn belangrijk voor luchtvaartmaatschappijen en voor Amsterdam Airport Schiphol. Om deze passagiers optimale service te verlenen, bieden wij priority-doorgangen om hun wachttijd te beperken.



Reizen met een mobiliteitsbeperking

Alles over PRM

Personen met beperkte mobiliteit (PRM) zijn belemmerd in hun vermogen om zich zelfstandig door de luchthaven te verplaatsen. Axxicom Airport Caddy verzorgt in opdracht van Amsterdam Airport Schiphol de uitvoering van de PRM afhandeling.