Met prachtig artwork, was Hendrick’s Gin in mei 2024 aanwezig op Amsterdam Airport Schiphol. Er werd een speciale pop-up ontworpen om de werelden van Gin en Parfum samen te brengen, inclusief een proeverij met de nieuwe Hendrick’s Gin “Eau de Cucumber”. De pop-up stond in Lounge 2, een top locatie waar zowel aankomende als vertrekkende passagiers langskomen. Naast de promo locatie was er een media campagne op de luchthaven op grote lightboxen, ons digitale shopping netwerk en het wifi-netwerk.
De Hendrick’s Gin pop-up op Amsterdam Airport Schiphol bracht de iconische ‘Eau de Cucumber’ cocktail naar Amsterdam, na succesvolle introducties op Frankfurt Airport en Paris Charles de Gaulle. Ontworpen om volwassen passagiers een heerlijke en verfrissende ervaring te geven, en het bekroonde Schotse Hendrick’s Gin hoofdingrediënt in de schijnwerpers te zetten: de komkommer.
De Hendrick's Gin Perfumery bracht dit nog een stap verder door een op maat gemaakte parfum voor de gin te presenteren met nog meer komkommersmaak om zo meer verfrissing aan een Hendrick’s Gin & Tonic te geven. Reizigers konden de nieuwe geur ruiken, die werd ontwikkeld in samenwerking met Global Brand Ambassador Ally Martin. Maar reizigers werden ook aangemoedigd om deze heerlijke Hendrick’s Gin & Tonic, ontworpen met dubbele dosis komkommersmaak en gemixt door merk ambassadeurs, bij de pop-up te proeven in de vernieuwde Lounge 2.
Naast de pop-up werd een volledige overname van Lounge 2 gecreëerd door gebruik te maken van onze digital shopping screens en onze grote lightboxen. Daarnaast werd het WIFI-netwerk gebruikt om aankomende en vertrekkende passagiers te bereiken en te inspireren tijdens de gehele reizigers journey.
Kijkend naar de resultaten, zagen we een omzetstijging van 134% in Lounge 2 tijdens de campagne periode. Bovendien kwam er veel enthousiasme vanuit de passagiers, zowel op locatie als online waar we veel positieve reacties ontvingen en de campagne breed werd gedeeld op de social kanalen van Schiphol Media en Hendrick's Gin.
Deze pop-up en campagne, laten zien hoe luxe merken als Hendrick's Gin en ons team op Schiphol en SAR Heinemann kunnen samenwerken om interesse te creëren voor de brand en de verkoop te stimuleren met een goed ontworpen promo locatie en campagne.
We zijn erg blij om voor een derde keer deze activatie naar een airport te brengen, dit keer naar Amsterdam Airport Schiphol. De Hendrick's Gin Perfumery heeft al bewezen enorm populair te zijn bij reizigers, en we zijn ervan overtuigd dat het ook op deze nieuwste locatie interesse zal wekken, de toestroom van bezoekers zal stimuleren en de verkoop zal stimuleren.Gwilym Cooke, Hoofd Brand Marketing Global Travel Retail, William Grant & Sons
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.