Werk je op Schiphol en ben je in het bezit van een parkeerbevoegdheid? Dan kun je parkeren op een van de personeelsparkeerterreinen of in een van de -garages. Maar bij je parkeerbevoegdheid horen ook regels. Net als overal in Nederland wordt op onze parkeerterreinen regelmatig gecontroleerd.
Na een zware, lange werkdag zit je natuurlijk niet op een wielklem en een boete te wachten. Parkeer je auto daarom op de juiste plek, en netjes in het parkeervak. Heb je toch een klem op je wiel? Dan kun je deze na betaling van het geldende tarief laten verwijderen. Bel 020 405 7940 of ga naar de servicedesk op P3.
Ga je op vakantie en zoek je een parkeerplek? Hoe verleidelijk het misschien ook is, je mag je auto alleen tijdens je werktijd parkeren op een personeelsparkeerterrein of in de -garage. Wanneer je buiten werktijd parkeert, riskeer je een boete en kan je parkeerbevoegdheid worden ingetrokken.
Als je je Schipholpas of parkeerpas bent vergeten, kun je tegen betaling parkeren op Terminal Parking op P1. Ga in ieder geval niet ‘even een pas lenen’ bij een collega. Dan loop je namelijk het risico dat de Koninklijke Marechaussee je Schipholpas inneemt. Ook uitlenen van je parkeerpaspas is niet toegestaan.
Tijdens de winterperiode houden we onze parkeerterreinen, -garages en toegangswegen zo goed mogelijk sneeuw- en ijsvrij door regelmatig te strooien en sneeuw te schuiven waar mogelijk. We onderhouden in dat geval ook de bushaltes en de looproute ernaartoe. Helaas kunnen we niet overal bij, dus pas bij vorst op wanneer je je auto in- of uitstapt en tijdens je wandeling. Het kan glad zijn!