Meld het alsjeblieft!Noodgeval, incident of onveilige situatie?

Het is van belang dat je elk veiligheidsvoorval (noodgeval, incident of onveilige situatie) bij Schiphol meldt. Waarom? Uiteraard om de juiste actie in gang te zetten. Daarnaast helpt het ons om te kunnen leren en verbeteren op het gebied van veiligheid. Op deze manier houden we samen Schiphol veilig voor reizigers, bezoekers en iedereen die er werkt.

Zie je een levensbedreigende situatie, een onveilige werkmethode, een onveilige verkeerssituatie, een defect snoer of andere veiligheids- of milieurisico’s? Meld het alsjeblieft!

Het onderstaande plaatje laat zien welke meldingen wij onderscheiden en hoe deze gemeld kunnen worden.

voorvallen melden

Hoe kun je een veiligheidsvoorval melden?

Noodgevallen

Is er sprake van een levensbedreigende situatie waar elke seconde telt? Bel meteen de Alarmcentrale Schiphol op +31 (0)20 601 2222.

Incidenten en storingen

Als de brandweer, politie of ambulance niet direct nodig is, dan kun je voor Landside en Terminal gerelateerde situaties contact opnemen met het Regiecentrum op +31 (0)20 6012555, of als het op Airside gerelateerde situaties zijn, met de Havendienst op +31 (0)20 601 2116. Let op: Gevaarlijke technische gebreken en storingen kun je melden bij Schiphol via +31 (0)20 601 2550. Er is 24/7 een technische dienst beschikbaar die de situatie kan veiligstellen of oplossen.

Safety suggestie?

Een safety suggestie kun je doorgeven via het onderstaande formulier. Jouw suggestie wordt besproken binnen het Schiphol veiligheidsteam en gebruikt voor het leren en verbeteren op het gebied van veiligheid.

Arbeidsongeval

Voor specifieke arbeidsongevallen is een apart formulier beschikbaar:

Veiligheidsprocedures

In het onderstaande document vind je de Schiphol procedures voor het melden, registreren en onderzoeken van veiligheidsincidenten.

Veelgestelde vragen over het melden van veiligheidsvoorvallen (noodgevallen, incidenten en onveilige situaties)