Heb je hulp nodig?: Vraag assistentie aan voor je vlucht
Vliegen met een beperking, of die nu zichtbaar is of niet, kan echt een uitdaging zijn. En daar zijn we ons bij Schiphol van bewust. Daarom bieden we je graag de helpende hand. Onze assistentie helpt je tot je in het vliegtuig zit. Of je nu vertrekt, aankomt of overstapt op Schiphol: we staan voor je klaar. Je vraagt assistentie aan bij je luchtvaartmaatschappij waar je jouw ticket koopt. Op deze pagina’s vind je meer informatie voor wie de assistentie bedoeld is, hoe je het aanvraagt en wat je op Schiphol kunt verwachten.
Welke beperking heb je?
-
Rolstoel of slecht ter been
Bekijk onze services voor als je in een rolstoel zit of minder goed ter been bent.
-
Doof of blind
Schiphol heeft speciale aandacht voor auditief en visueel beperkte reizigers.
-
Onzichtbare beperking
We geven je graag meer hulp en vooral tijd en rust op de luchthaven.
Hulp bij vertrek, aankomst & overstap
Bekijk welke stappen je doorloopt als je via Schiphol reist met behulp van assistentie. Zorg dat je op tijd op de luchthaven bent. We adviseren je in de vertrekhal te zijn zodra de incheckbalie voor jouw vlucht opent. Zoek je vlucht op en kijk hoe laat de incheckbalie opent of informeer hiernaar bij je luchtvaartmaatschappij. Gun jezelf ook de tijd om van het parkeerterrein, het station of de Kiss & Ride naar de incheckbalie in de vertrekhal te gaan.
-
Assistentie bij vertrek
Vanaf het moment dat je op Schiphol komt tot je in het vliegtuig zit: zo werkt vertrekken met assistentie.
-
Assistentie bij aankomst
Van je vliegtuig uitstappen tot je Schiphol verlaat: wij helpen je bij iedere stap.
-
Assistentie bij overstappen
Van het ene vliegtuig naar het andere: wij nemen graag de tijd voor je.
-
Assistentie aanvragen
-
Medicatie en hulpmiddelen
-
Veelgestelde vragen