Verwachte drukte op Schiphol
- Vertrek
- Aankomst
Hoe druk is het vandaag op Schiphol?
Aankomst: minder druk
We verwachten dat je niet lang hoeft te wachten bij de bagagebanden of op je weg naar de aankomsthal.
Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er met mijn koffer als deze niet aankomt op de bagageband?
Het is erg vervelend als je lang staat te wachten en je koffer niet aankomt. Sta je inmiddels 2 uur of langer te wachten? Dan kun je je melden bij de balie van je bagage-afhandelaar. Kijk eerst op de informatiepagina van de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt bij welke bagage-afhandelaar je moet zijn. Volg daarna de borden naar de bagagehal waar jouw afhandelaar een informatiebalie heeft:
- Bagagehal 1 (bagageband 2 - 7): Swissport, Viggo en AviaPartner
- Bagagehal 2 (bagageband 8 - 13): KLM
- Bagagehal 3 en 4 (bagageband 15 - 22): KLM, Menzies, dnata en alle andere servicedesks
Wat doet Schiphol aan de achtergebleven koffers?
Samen met de luchtvaartmaatschappijen doen we er alles aan om achtergebleven koffers bij de eigenaar te krijgen. Het nasturen van bagage is een expertise van de luchtvaartmaatschappij. Daarom adviseren we je om contact op te nemen met je luchtvaartmaatschappij als je je bagage kwijt bent.