Verwachte drukte op Schiphol

Hoe druk is het vandaag op Schiphol?

Vertrek: minder druk

We verwachten dat je niet lang hoeft te wachten bij de incheckbalies en securitycontrole.

Hoe druk is het als ik ga vliegen?

Hoe druk het is op het moment dat jij gaat vliegen, hangt af van je reisdag en via welke vertrek- of aankomsthal je gaat. Vul hieronder je vluchtgegevens en check de drukte in je persoonlijke reisschema.

Hoe laat moet ik in de vertrekhal zijn?

Zoek je vlucht op hierboven of via de vertrek pagina en kijk hoe laat de incheckbalie opent. We raden je aan op dat tijdstip in de vertrekhal te zijn. In je persoonlijke reisschema zie je ook waar je naartoe moet voor jouw vlucht. Wil je het reisschema altijd bij de hand hebben? Als je de Schiphol app nog niet op je mobiel hebt staan: download de app hier, zoek je vlucht op en klik op 'Volg je vlucht'. Jouw reisschema verschijnt dan altijd zodra je de app opent.

Veelgestelde vragen

Hoe laat moet ik op Schiphol zijn?

Reis je met ruimbagage of ben je nog niet online ingecheckt? Check dan bij je luchtvaartmaatschappij hoe laat de incheckbalie geopend is. Anders sta je soms onnodig te wachten. Reis je alleen met handbagage en ben je al online ingecheckt? Houd dan alsnog het tijdstip dat de incheckbalie voor je vlucht opent aan, zodat je op tijd op Schiphol bent. Eerder komen heeft geen zin, want dan is je incheckbalie of bagage drop-off nog niet open en sta je onnodig te wachten. Informeer daarom altijd eerst bij je luchtvaartmaatschappij hoe laat je op Schiphol moet zijn of kijk in je persoonlijke reisschema.

Waar kan ik parkeren op Schiphol?

Er zijn verschillende parkeergelegenheden waar je gebruik van kan maken. In dit overzicht vind je de opties. Heb je een andere vraag over parkeren? Ga dan naar onze veelgestelde vragen over parkeren.

Kan ik een parkeerreservering wijzigen, verlengen of annuleren?

Je kunt jouw parkeerreservering tot 24 uur voor de opgegeven inrijdatum en tijd kosteloos wijzigen of verlengen. Ben je al ingereden? Dan is verlengen niet meer mogelijk. Er zullen dan extra kosten in rekening worden gebracht, die je bij terugkomst kunt betalen bij de betaalautomaat.

Wijzigen van bijvoorbeeld de data van parkeren, het kenteken van je auto of je persoonlijke gegevens is kosteloos. Belangrijk: als je je reservering wijzigt, krijg je automatisch een nieuw reserveringsnummer. Bewaar de bevestiging van je reservering (en eventuele wijzigingen die we je per mail sturen) goed. Daarin vind je de meest complete informatie.

Je ontvangt alleen restitutie van je parkeergeld als je bij het maken van je reservering hebt gekozen voor de annuleringsoptie. Deze voeg je eenvoudig toe bij het maken van je reservering. De € 5,- die je betaalt voor de annuleringsoptie krijg je bij een annulering niet terug.

Privium Plus leden kunnen altijd kosteloos hun parkeerreservering annuleren of wijzigen (lidmaatschapsvoordeel).

Let op, je kunt je reservering niet meer wijzigen of tussentijds verlengen als je je auto al hebt geparkeerd. Dit geldt ook voor Privium Plus leden.

Kan ik eerder inrijden of later uitrijden dan op mijn reservering staat?

Je kunt gerust iets eerder inrijden of langer parkeren in het geval je vlucht bijvoorbeeld is vertraagd of je terugkeerdatum is gewijzigd. Houd er wel rekening mee dat dit van invloed kan zijn op het parkeertarief en dat je bij terugkomst moet bijbetalen.

Wat kan ik doen als ik geen bevestiging van mijn reservering heb ontvangen?

  • Is het bedrag van je rekening afgeschreven? Zo niet, dan is de reservering helaas niet gelukt. Maak de reservering opnieuw.
  • Is de bevestiging in je spam beland?
  • Heb je meerdere e-mailadressen? Wellicht dat je bij het maken van de reservering een ander e-mailadres hebt ingevuld.
  • Heb je de bevestiging niet ontvangen, maar is het bedrag wel afgeschreven? Neem dan contact met ons op.

Let op: controleer of je de bevestiging hebt ontvangen, het online tarief is alleen geldig met een bevestiging. Zonder geldige reservering betaal je het reguliere tarief.

Voor overige vragen kun je natuurlijk ook altijd contact met ons opnemen.

Hoe word ik lid van Privium?

Voor meer informatie over Privium en het aanvragen van een lidmaatschap klikt u hier.

Hoe kan ik het beste inchecken op Schiphol?

Online inchecken is voor de meeste reizigers de meest makkelijke en snelle manier. Zeker als je alleen reist met handbagage en als het druk is op de luchthaven. Bij een aantal luchtvaartmaatschappijen kun je ook inchecken bij de selfservice check-in kiosken. Maar je kunt ook altijd bij de balie van je maatschappij terecht. Bij deze laatste geef je ook je bagage af of kun je gebruikmaken van de selfservice bagage drop-off units.

Lees meer over het inchecken op Schiphol.

Kan ik gebruik maken van de bagage drop-off?

Bij veel luchtvaartmaatschappijen kun je thuis alvast online inchecken. Dat scheelt tijd bij de incheckbalies. Voor nog meer gemak, kun je op de luchthaven zelf eenvoudig je bagage afgeven bij de selfservice bagage drop-off. Volg de instructies, label je bagage en voor je het weet is je koffer is onderweg naar het vliegtuig.

Wat mag ik meenemen in mijn handbagage?

Dankzij de nieuwe CT-scans op Schiphol kan je vloeistoffen en elektronica in je handbagage laten zitten bij de securitycheck. Het blijft slim om vloeistoffen (en gels) zoveel mogelijk in je ruimbagage te stoppen. Neem ze alleen mee in je handbagage als je vloeistoffen in verpakkingen van maximaal 100 ml zitten en je ze samen in een transparant zakje van maximaal 1 liter stopt. Kijk voor meer informatie op onze pagina over handbagage.

Wat gebeurt er als ik mijn vlucht mis?

Je vlucht missen is ontzettend vervelend. Maar het hoeft niet altijd het einde van je reis te betekenen. Soms gaat er op dezelfde dag namelijk nog een vlucht naar jouw bestemming. Neem altijd contact op met je luchtvaartmaatschappij om te vragen wat de opties zijn. Dit geldt ook voor je ingecheckte bagage, die mogelijk kan worden omgeboekt. Zijn er geen vluchten meer? Dan heeft het geen zin om op Schiphol te blijven. Bekijk op de vlucht gemist pagina wat je dan kunt doen.