Als ze ergens iets weten over de klantreis dan is het op Schiphol. Hier vinden merken een aandachtig en ontvankelijk publiek.
Schiphol is een plek waar magie omheen hangt’, zegt Product & Marketing Manager Aaron Spijkers van Schiphol Media. ‘Ik ervaar het als een pretpark voor volwassenen. Bezoekers zijn meestal verwachtingsvol en in een vrolijke stemming. Dat heeft impact op hoe mensen openstaan voor prikkels. In die context kunnen merken heel goed hun doelgroep bereiken.’
Schiphol Media beheert de mediaruimte op de luchthaven in Amsterdam, en op Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport. ‘Er wordt nog wel eens gedacht dat de luchthavens dit zelf managen, maar we benutten het advertentiepotentieel centraal om de adverteerders een zo compleet mogelijk verhaal te kunnen bieden’, benadrukt Spijkers. ‘We beschikken zelf over alle data en we werken nauw samen met andere afdelingen, bijvoorbeeld op het gebied van operatie en retail.’
Schiphol is een van de grootste internationale hubs ter wereld. Spijkers: ‘Maar het is minder bekend dat we ook de nationale markt actief bedienen.’ Ongeveer een derde van de bezoekers op Schiphol komt uit Nederland. Van de reizigers op Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport bestaat tussen de 80 en 90 procent uit Nederlanders.
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.