Nieuws: Transavia en Thuisbezorgd.nl lanceren als eerste ‘in-flight’ bezorging

Thuisbezorgd.nl en Transavia zijn gestart met ‘in-flight’ bezorging waarbij passagiers voor de vlucht een maaltijd naar keuze kunnen bestellen. De Nederlandse bedrijven zijn hiermee wereldwijd de eerste met deze service. Passagiers kunnen tot 1 uur voor het boarden via Thuisbezorgd.nl hun favoriete maaltijd bestellen; van sushi tot rendang, salades tot ontbijt. De maaltijd wordt vers bereid door de keukenbrigade van iFleat en direct aan boord bezorgd.

Gepubliceerd op: 30 september 2020

Transavia vlucht HV 5355 van Amsterdam Airport Schiphol naar Faro betekende het startschot voor de bijzondere samenwerking. Transavia en Thuisbezorgd.nl zijn wereldwijd hiermee de eerste die bestellingen tot 1 uur voor boarding en bezorging aan boord mogelijk maken. In-flight delivery is een pilot van Transavia en Thuisbezorgd.nl in samenwerking met iFleat en Amsterdam Airport Schiphol. De service is vooralsnog beschikbaar op vluchten naar vier bestemmingen in Griekenland, Portugal en Italië. Naar verwachting wordt dit in de toekomst uitgebreid naar meer vluchten en vliegvelden waar Transavia ook actief is, zoals Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport. Als vanzelfsprekend wordt bij de keuze van de bestemmingen waarbij deze extra service beschikbaar is, rekening gehouden met de kleurcode van een land.

Irene Muysson, Head of Retail, Food & Beverage and Commercial Services at Amsterdam Airport Schiphol: “COVID-19 vraagt om nieuwe oplossingen, ook op het gebied van eten en drinken. Samen met partners kijken we naar innovatieve concepten en digitale services die bijdragen aan veiligheid, snelheid en gemak. We verwachten dat de mogelijkheid om contactloos een gezonde en verse maaltijd naar keuze in het vliegtuig te laten bezorgen, zeker zal aanslaan bij onze reizigers. Daarom faciliteren we deze pilot graag op onze luchthaven.”