Schiphol is in samenwerking met HMSHost International een pilot gestart die het mogelijk maakt voor reizigers om met een QR-code eten en drinken op Schiphol achter de securitycontrole al vooraf te bestellen. Reizigers kunnen op Schiphol een QR-code scannen vanaf één van de fysieke banners of mediaschermen die zich bij en na de securitycontrole op de luchthaven bevinden. Via deze QR-code plaatsen zij hun bestelling, rekenen online af en kiezen een tijdstip om hun bestelling na security op te halen.
Gepubliceerd op: 26 november 2020
Schiphol is een van de eerste luchthavens die deze online bestelservice aan haar reizigers aanbiedt. Al eerder konden bezoekers van Schiphol Plaza vooraf een order plaatsen, via de Foodsy-app. Omdat het vooraf bestellen van eten en drinken succesvol bleek, breidt de luchthaven nu samen met HMSHost International uit naar horecalocaties achter de securitycontrole. Nagenoeg alle horeca in Lounge 1 (Schengen) nemen deel waaronder Starbucks, La Place, Grand Café Het Paleis en Grab & Fly.