Parkeren voor mensen met een beperking: Goed bereikbaar, gunstig gelegen

Verspreid over de parkeergelegenheden op Schiphol zijn er vele parkeerplekken voor mensen met een beperking. De plekken zijn gunstig gelegen, vlakbij de liften of in- en uitgangen. Vanaf parkeerterrein P3 rijden regelmatig rolstoelvriendelijke bussen richting de vertrek- en aankomsthallen.

Meer dan genoeg plekken

Een toegankelijke parkeerplaats boeken op Schiphol kost je niets extra. Je kunt gewoon een parkeerplaats boeken via de site of de parkeerlocatie inrijden op de dag van je vertrek. Kies een beschikbare plek voor mensen met een beperking en plaats je gehandicaptenparkeerkaart (geen kopie) duidelijk zichtbaar achter de voorruit voordat je de auto verlaat. Indien je je parkeerkaart nodig hebt op je locatie van aankomst kijk dan hieronder.

Heb je hulp nodig om van je parkeerplaats naar de vertrek- of aankomsthallen te komen? Onze passagierassistent helpt je graag.

Waar zijn parkeerplekken voor mensen met een beperking?

Schiphol heeft op elke parkeerlocatie toegankelijke plekken voor mensen met een beperking:

Ophalen en wegbrengen

Pal voor de vertrekhallen zijn speciale parkeerplaatsen voor mensen met een beperking. Hier kun je maximaal 1 uur parkeren als je je invalidekaart én parkeerschijf zichtbaar achter de voorruit legt.

Invalidekaart meenemen op reis?

Als je jouw invalidekaart mee wilt nemen op reis, dient deze door ons gedupliceerd te worden. Je kunt dan alleen parkeren in de P3 garage of op het P3 terrein. Je vindt hier speciale plaatsen voor mensen met een beperking, te herkennen aan het rolstoel symbool. De plaatsen zijn niet te reserveren en bedoeld voor iedereen met een invalidekaart. Om de kaart door ons te laten dupliceren, kun je je melden bij één van de intercoms bij de in- en uitgangen en de betaalautomaten van de P3 garage en terrein. Wij komen zo snel als mogelijk jouw kant op. Houd rekening met een wachttijd van max. 20 minuten. De originele kaart neem je mee en het duplicaat plaats je achter je voorruit.