Verwerking van gegevens: Online afspraak maken Badge Center

Schiphol Nederland B.V. (‘Schiphol’) hecht veel waarde aan de bescherming van jouw privacy. In dit privacystatement leggen we uit hoe we omgaan met de verwerking van persoonsgegevens als jij een afspraak maakt bij het Badge Center.

Welke persoonsgegevens verwerken wij?

Om een online afspraak met het Badge Center te maken, verwerken wij jouw voornaam, achternaam, e-mailadres en mobiele telefoonnummer. Deze gegevens vul je zelf in op de online afspraak inplannen omgeving.

Waarom verwerken wij jouw persoonsgegevens?

Schiphol verwerkt deze gegevens om een bevestiging te sturen van je afspraak reservering. En om je een notificatie te sturen om je op de hoogte te houden van het afspraak proces. Schiphol heeft hiervoor een gerechtvaardigd belang.

Hoelang bewaren wij jouw gegevens?

De door jou verstrekte persoonsgegevens worden 3 maanden na de afspraakdatum verwijderd.

Met wie delen wij jouw gegevens?

Schiphol deelt jouw persoonsgegevens niet met derden.

Wie is verwerkingsverantwoordelijke?

Schiphol Nederland B.V. is verwerkingsverantwoordelijk voor het verwerken van de persoonsgegevens op de website.

Wat zijn jouw rechten?

Inzage en verwijdering van jouw persoonsgegevens.
Je hebt het recht te weten welke persoonsgegevens Schiphol over jou verwerkt.

Je kan ons ook verzoeken persoonsgegevens te verwijderen en het gebruik ervan te stoppen.

Beperking van de verwerking. Als je vindt dat wij jouw gegevens niet op een juiste manier verwerken, kun je vragen de verwerking te beperken.

Recht op overdracht van jouw gegevens. Ook kun je ons vragen jouw digitale persoonsgegevens in een leesbare en bruikbare vorm over te dragen aan jou of aan een andere partij.

Jouw verzoek en onze reactie
Heb je een vraag, een verzoek of wil je bezwaar maken? Mail dan onze Data Protection Officer (DPO) via dpo@schiphol.nl. Wij streven ernaar op tijd op jouw verzoek te reageren.

Als dat nodig is ter bevestiging van jouw identiteit, kunnen wij je vragen een kopie van een geldig identiteitsbewijs te sturen. Hoe je een veilige kopie maakt, vind je op de site van de Rijksoverheid.

Als wij jouw verzoek niet duidelijk vinden, kunnen wij je vragen jouw verzoek te specificeren en/of aan te vullen, zodat we je zo goed mogelijk van dienst kunnen zijn.

Klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens?

Als je niet tevreden bent over de manier waarop wij omgaan met jouw privacy of de afhandeling van jouw verzoek of bezwaar, dan kun je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Contact opnemen met onze DPO?

Heb je een vraag? Mail dan onze Data Protection Officer (DPO) via dpo@schiphol.nl. Wij streven ernaar op tijd op jouw verzoek te reageren.

Waar vind je de laatste versie van dit privacystatement?

Indien nodig, updaten wij dit privacystatement. Dit kan het gevolg zijn van gewijzigd beleid, van wijzigingen in de gegevensverwerkingen of in de systemen waarmee wij gegevens verwerken.

Deze versie is van oktober 2024.