Dinsdag 3 september bezochten meer dan 120 TU Delft studenten het RSG-gebouw voor de ‘Master Identity Day’, de start van hun Master Strategic Product Design. Tijdens de dag kregen de studenten een introductie in het bedrijfsleven en werkten zij aan concrete uitdagingen. De Master Identity Day werd georganiseerd door Royal Schiphol Group en TU Delft in het kader van de samenwerking Accelerating Innovation. Het specifieke doel van de dag was de studenten te enthousiasmeren voor ons bedrijf, zodat ze in een later stadium van hun studie aan ons denken in de zoektocht naar een (afstudeer)stage.
De kersverse studenten werden ontvangen en begeleid door de Innovation Hub. In het auditorium kregen de studenten o.a. een introductie in de visie en strategie van Schiphol, de groepsvisie op innovatie en de keuze uit drie uitdagingen:
1. Bedrijfsvoering in de context van een Smart Mobility ecosysteem Hoe kunnen we het business model van parking veranderen, om toekomstbestendige mobility services aan te bieden, met het behoud van de winstgevendheid?
2. Zero emission reizen binnen Europa Hoe kan Royal Schiphol Group - Amsterdam Airport Schiphol & regionale vliegvelden – een rol spelen in het stimuleren en faciliteren van zero emission reizen voor bestemmingen binnen Europa? Denk na over mogelijke partnerships, business models en verschillende service concepten.
3. Het doseren van drukte tijdens piekuren Hoe kunnen we ervoor zorgen dat passagiers reizend naar Schiphol zich beter verspreiden over de dag, zodat we de wachttijden bij check-in, security en de Koninklijke Marechaussee verkorten en mogelijk geheel wegwerken en zo bij te dragen aan de tevredenheid van de passagier.
Vervolgens werkten de studenten in groepjes aan één van de drie uitdagingen. In krap 2,5 uur tijd moesten zij het probleem analyseren, een oplossingsrichting vinden en hun concept presenteren aan vertegenwoordigers van de business units, de Innovation Hub en TU Delft.