Het securityproces rondom afwijkende bagage 100% compliant: Smart security oplossing voor odd size bagage
Sommige odd size bagage kan of mag niet via de odd size band naar de bagagekelder maar moet met de odd size lift. Bijvoorbeeld omdat de bagage te zwaar is, zoals een scootmobiel. Er gaat een bagagemedewerker mee om de bagage te begeleiden. In de kelder stond voorheen een security beambte om toezicht te houden dat de bagagemedewerker niet de kelder in gaat, want hij is niet gescreend.
Om het securityproces 100 procent compliant en efficiënter te krijgen, hebben we dit toezicht met een IoT-oplossing (Internet of Things), vervangen. De oplossing is gebaseerd op micro movement-sensoren en camerabeelden. Onderaan de lift scannen de sensoren of er een persoon aanwezig is. De deur naar de bagagekelder gaat pas open wanneer er geen enkel niet-gescreend persoon aanwezig is. De bagagemedewerker in de kelder brengt de odd size dan vervolgens naar de Xray.
Bekijk dit filmpje voor meer uitleg
Lees ook de vorige blogs
-
Testen van een Autonoom Bagagevoertuig
Gepubliceerd op:Schiphol en KLM voeren een test uit met de Auto-DollyTug. Dit voertuig scheidt de bagage van passagiers met een lange overstap van die met een korte overstap.
-
APU-gebruik monitoren om emissies te verminderen
Gepubliceerd op:Verschillende sectorpartners op Schiphol zetten zich in om het gebruik van vliegtuig-APU's op Schiphol te verminderen. We doen dat op verschillende manieren.
-
Tap&go met je Digital Travel Credential!
Gepubliceerd op:Kun je met een digitaal reisdocument sneller boarden en de grens passeren? Op verzoek van de EU testen we samen met de overheid en KLM een DTC.