Adverteer op Schiphol vanaf 250 euro per week

Je hoeft echt geen tonnen neer te leggen om je merk, evenement of product onder de aandacht te brengen op Schiphol. Vanaf een paar honderd euro kun je jouw boodschap al onder de aandacht brengen van een enorm gevarieerd internationaal publiek.

Voordeligste plekken op Schiphol

Natuurlijk zijn er genoeg merken met enorme budgetten, die flink uitpakken op de luchthaven. Maar ook als je minder te besteden hebt, kun je hier opvallende dingen doen. Maak je beperkte financiële slagkracht bijvoorbeeld goed door je te richten op één of meer slim gekozen objecten en stem je uiting hier visueel en inhoudelijk helemaal op af.

Denk aan Lounge 4, waar je boodschap voor € 250 per week door zo’n 25.000 reizigers wordt gezien. Adverteer je liever in Lounge 3? Deze Portrait-Lightbox hangt op een opvallende plek in het winkelgebied, waar jaarlijks meer dan 10 miljoen potentiële klanten passeren. Kosten: € 1.000 per maand. Als je eens een schermennetwerk wilt proberen, is het Digital Shopping Netwerk Lounge 4 een interessante optie. Met de drie digitale schermen bereik je voor € 1.000 ongeveer 100.000 reizigers per maand.

Prijs/kwaliteit uitstekend op pieren

De pieren op Schiphol zijn zeer geschikt voor branding-campagnes. Media-objecten zijn hier over het algemeen goedkoper dan in de lounges, terwijl uit recent eye tracking-onderzoek blijkt dat het effectieve bereik ervan groter is. Doordat er minder visuele prikkels zijn (zoals winkels, horeca, mensenmassa’s) en reizigers er een vaste route volgen, zien ze advertenties vaker én onthouden ze beter wat erop staat.

Advertenties op de pieren grijpen vaker de aandacht. De visual impact is er enorm hoog: van het aantal mensen dat een object passeert (en dit dus kán zien), heeft 80% daadwerkelijk gekeken. In de lounge is dit percentage 53%. Daar staat wel tegenover dat er in de lounges meer reizigers zijn, die er langer verblijven.

Kenmerken pieren

Boodschappen die op ooghoogte hangen en regelmatig worden herhaald, hebben het hoogste effectieve bereik onder reizigers. Daarom is het belangrijk dat je rekening houdt met looproutes wanneer je een specifieke doelgroep wilt aanspreken. Mediaobjecten die zich op het eerste deel van de pier bevinden, worden door bijna alle passagiers gezien. Na een splitsing (bijvoorbeeld bij de G- en H-pier) en wanneer reizigers bij hun gate stoppen, neemt het bereik af.

Aan de andere kant kun je je advertentie over de hele pier vaker herhalen voor reiziger die nog wél doorlopen. Daardoor blijft de boodschap bij hen beter hangen. En omdat een pier één richting heeft, hoeven mensen niet op zoek naar de weg. Daardoor ervaren ze minder stress en hebben ze meer oog voor de objecten. Om het optimale bereik voor jouw merk te garanderen, bieden we daarom vanaf januari verschillende pier-pakketten.

Meer weten?

Neem contact op met Judith Klein van Schiphol Media als je meer wilt weten over een campagne die past bij jouw doelen en budgetten: +31 63 017 8440 of judith.klein@schiphol.nl.