Schiphol’s media afdeling en creatief bureau De Combinatie Van Factoren organiseerden op 6 maart samen 'Blurring Lines': een interactief event voor Travel Retail professionals op zoek naar inspiratie en nieuwe inzichten.
Grenzen tussen fysieke en digitale wereld vervagen, en dit biedt nieuwe mogelijkheden binnen de consumenten ervaring, met name binnen Travel Retail. Het event gaf inzicht in deze interessante synergie tussen Travel Retail, Digitale Media en Brand Communicatie.
Keynote sprekers waren Esmee van de Giessen, Alliance Manager Capgemini; Dick Gussen, Corendon Director of Brand & Media Partnerships; Rupert Parker Brady, Retail Strategist en Bas Komen van Albert Heijn Retail Media.
DCVF’s Martijn Nillesen gaf aan dat co-creatie de grootste kansen biedt. “Airlines, airports, brands, digitale partijen, en retailers moeten gaan samen werken, alleen dan kunnen we een naadloze ervaring bieden aan de consument; anders zullen we de consument alleen maar verwarren en stress creëren in plaats van verminderen”.
Maarten van Maaren van Schiphol Media, gaf daarnaast aan, “Door het hebben van waardevolle data, wordt het effect van media op een airport duidelijker in de customer journey. Als we dit momentum gebruiken en de reizigers ervaring als een gezamenlijk doel zien, kunnen we grotere stappen zetten. Maar dit moeten we samen doen."
DCVF is een creatief bureau uit Amsterdam, gespecialiseerd in het activeren van doelgroepen door middel van gedragspsychologie en design. Met meer dan 12 jaar ervaring in de Travel Retail kennen ze Travel Retail door en door. Schiphol’s media afdeling overziet de media ruimte en biedt adverteer mogelijkheden op de luchthavens van Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam. Zo kunnen merken op een effectieve manier in contact komen met een gevarieerd en global publiek.
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.