Een knalgeel promopunt, exclusieve zomerkleding en verschillende schermen om de aandacht in Lounge 1 te trekken: dat waren de ingrediënten voor The Holiday Shop-campagne van Scotch & Soda. Het doel? Impact maken met een unieke merkbeleving, en reizigers de kans bieden om bijzondere stukken uit de zomercollectie mee op reis of naar huis te nemen.
Lounge 1 is een belangrijk winkelgebied op Schiphol, waar elke maand zo’n 1,6 miljoen reizigers met een Schengen-bestemming zich vermaken voordat ze naar hun vlucht gaan. Veel vakantiegangers en zakenlui uit Nederland, Frankrijk, Duitsland en Spanje: landen waar Scotch & Soda het goed doet.
Voor deze reizigers was het merk in mei vrijwel niet te missen. Dankzij de iconische, knalgele Scotch-Bar, maar ook door de vele lightboxen en digitale schermen die werden ingezet om brand awareness te vergroten. Aan de reizigers die hun neus het liefst in hun smartphone begraven, was ook gedacht: zij werden via de social media van Scotch & Soda op de campagne gewezen.
Scotch & Soda wilde niet alleen schitteren met een spannende pop-up store, maar ook echt waarde toevoegen aan de passenger journey. Daarom bood het merk de vele vakantiegangers in Lounge 1 een kans om unieke stukken uit de zomercollectie te shoppen. Kleurrijke limited edition zomerkleding bijvoorbeeld. Of accessoires die alleen op de luchthaven verkrijgbaar waren, zoals badlakens, toilettassen en holiday backpacks. Zo werd het promopunt visueel en conceptueel naar een hoger niveau getild.
“Reizigers reageerden overweldigend positief op onze stand. Dat ervaarden we zelf in Lounge 1 en zagen we ook op sociale media. Deze brand awareness campagne was voor ons dus een groot succes. Vandaar dat we hebben besloten om met het knalgele promotiepunt een road trip langs populaire Europese shopping malls te maken.”Leon Wharton - Media & advertising manager Scotch & Soda
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.