In oktober 2017 creëerde Old Amsterdam kaas een uitgebreide campagne met verschillende media, een promo locatie en instore promoties. Met hun uitgebreide campagne richtte Old Amsterdam zich op alle vertrekkende passagiers. Reizigers van over de hele wereld werden verleid om een heerlijk stukje Nederlandse kaas te proeven en mee naar huis te nemen. En met succes!
De Old Amsterdam actie vond plaats in Lounge 1, 2 en 3. Hier trokken ze de aandacht van reizigers via een groot aantal digitale schermen, een opvallende lightbox, een speciaal promopunt en advertenties in etalages. Eenmaal in een Fine Food winkel werden bezoekers ondergedompeld in de wereld van Old Amsterdam. En als deze ervaring ze nog niet had overtuigd, waren er instore promoties en zelfs een heuse kaasproeverij om ze over de streep te trekken.
Een vergelijking van de verkoop tijdens de promotieperiode met die van het jaar daarvoor liet positieve resultaten zien.
Van week 40 t/m week 44 was de campagne volledig zichtbaar in alle lounges. Dit leverde een totale omzetstijging op van 62%.
In week 45 & 46 was de promolocatie in Lounge 1 nog actief en dit resulteerde ook in een omzetstijging van 41%.
De omzet van Old Amsterdam steeg met maar liefst 148,2% in Lounge 1, Lounge 2 zag een stijging van 67,3% en de omzet in Lounge 3 steeg met 10,6%.
Daarnaast, als we specifiek naar de resultaten in de winkels kijken, zien we ook daar duidelijke stijgingen. In de Fine Foods winkel van Lounge 1 zette Old Amsterdam 29,5% meer om; de winkel van Lounge 2 is het positieve verschil 30,9% en in Lounge 3 nog altijd 14,7%.
We wilden ons imago en de merkwaarden van Old Amsterdam bij internationale consumenten verbeteren en de verkoop in het buitenland stimuleren. Dankzij de campagne hebben we de brand footprint wereldwijd vergroot.Rose Verpalen, Brand Manager Old Amsterdam
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.