De prachtige kerstboom gaf een magisch gouden tintje aan de feestdagen op de Airport en was van begin november tot eind december te vinden in het centrum van Lounge 2. Naast de kerstboom opende Dior ook een mooie promo locatie in het midden van Lounge 2 tijdens de decembermaand.
De Dior campagne richtte zich op Lounge 2 vanwege de doelgroep, die bestond uit zowel transfer- en niet-Schengen passagiers. Ook zijn de meeste luxe producten te koop in Lounge 1 en 2. De meeste omzet werd gegenereerd in Lounge 2, omdat passagiers de mogelijkheid hadden om de Dior-producten te ervaren op de promo locatie en in de parfum- en cosmeticawinkel. De enthousiaste reacties van passagiers lieten zien hoe de kerstboom van Dior, de promo locatie, de media en de instore promotie een slimme en aantrekkelijke combinatie vormden.
Om een beter inzicht te krijgen in de succesvolle campagne van Dior tijdens de feestdagen, hebben we de verkoopresultaten van november en december 2017 met elkaar vergeleken.
Dior behaalde een groei van 54% in Lounge 2 in vergelijking met andere P&C merken die een omzet stijging van 5% ervaarde in de campagneperiode.
Dior's mediacampagne, instore promotie en promo locatie in Lounge 2 dienden hun beoogde doel door de verkoop te stimuleren tijdens de actieperiode. De kerstboom was een niet te missen eyecatcher en trok miljoenen passagiers, waaronder een aantal zeer invloedrijke modellen en bloggers die via Schiphol reisden. Dit zorgde voor een behoorlijke buzz op verschillende social mediakanalen met een aanzienlijk aantal posts op Facebook, Twitter/X en Instagram van de Dior kerstboom.
Blijf op de hoogte voor het laatste nieuws, inspiratie cases en ontwikkelingen.